Thursday, April 7, 2011

Pizza




Source: Google lah, mana lagi?


Haritue semangat-semangat balik kerja nak buat pizza. Dah beli semua bahan plus sauce sekali pastu semangat uli tepung semua bagai. Dah cantik siap tepung tu saya pun bakarlah dalam toaster oven yang kecik tu. Terpaksa pusing dua kali heating oven tu sebab 15min je maximum time ia. So, saya agak-agak masak pizza perlukan masa 20min++ kot. Pusing je lagi sekali and this time baru letak toppingnya - cheese, chicken slice, sausages and sauce. Konon hebatlah rasa macam terer gila, berlagak kat hubby nih.


Ting! Dah masak dah.


Ermmm...bahagian toppingnya terover burn sikit pulak cheesenya but takpelah, hubby kata dia tak kisah. Hehehe. Bau pizza tu dah harum semerbak menusuk hidung dan perut yang lapar. Saya pun belah empat pizza, two for me and two for hubby. Yummy!


Sekali kami ngap! Mak aiiii.


Keras liat roti dia walaupun buat jenis yang paling nipis tu. Hahaha. Tapi sebab lapar gila maka makan jugalah sampai licin. Pastu semalam baru teringat nak tanya mak, buat roti pizza macam mana sebenarnya? Mak kata uli tepung dengan air pastu masukkan serbuk yis or maurippan tu then perap dalam 1/2jam sambil tutup dengan kain nak bagi kembang. Saya dah stat gelak-gelak bila mak kata macam tu. Damn. Patutlah haritue saya buat keras liat rotinya. Rupanya saya takde guna sehabuk pun menatang yis tu. Hahaha.


Baiklah hubby shayang, sekarang i dah tau dah resepi roti pizza yang betul. Tak memandai-mandai dah. Lepas ni kalau i buat jangan serik pula nak makannya. Ok? :p


Post entree ni sempena teringat kelazatan Domino's Pizza Beef Papperoni Thin Crust Extra Cheese. Aduh, lapar pula sangat tiba-tiba. Nak balik...nak balik...

2 comments:

misha.w said...

rajinnye uli tepung bagai. kalo sha, beli jek doh pizza kt kedai, ade jual. zasss..dah siap. tp ni keje org malas la. heheh

Zahra Al-Rasyah said...

shazz mummy raisya.hihi.entahlah tiba2 dtg angin rajin haritue,kalau tak nak bakar roti pun malas ;p