Saturday, May 8, 2010

Cerita Hari Sabtu (Gosh! Bosan Gila Tajuk)

Ehemm..ehemmm..

Saya seorang diri (tak sorang sangat la sebab ada baby-baby teman dalam perut ni. huhu) di rumah. Di saat ini jam tepat 10.47 dan dah hampir sejam Hubby keluar untuk urusan kerja. Yesss...saya ulang KERJA. And yesss di malam Ahad. Wohoo kan? Huhuhu. Rilek la. Saja ja tulis macam frust tapi saya redha ja ok shayang? Mungkin ini rezki baby-baby di masa depan. So, baby please take note, time tengah kuat-sihat macam ni la Daddy kena kuar bekerja cari rezki lebih bagi menampung hidup kita sekeluarga tau shayang? Kita yang ada kat umah ni kena berdoa banyak-banyak agar Daddy yang berada di luar itu sentiasa dilindungiNYA.

Actually nak update pasal aktiviti hari semalam dan hari ini tapi intro macam dah tertukar subjek lain pulak. Huhu. Alrite, back to our main subject.

Semalam from ofis ke kedai Hubby pastu ke Puchong (Hubby setelkan kerja dia sikit. Kerja lagi?) pastu straight kami ke Putrajaya untuk hantar my BIL + SIL + their 2 daughter ke KLIA. Anak-anak diorang sangat comel nyanyi2 lagu 'Adam-Stacy. Bergabung. Meletup. Auuhhh!' masa ondaway ke KLIA. Lepas dah puaih nyanyi, budak-budak yang sorang umur enam dan sorang umur empat ni tertidoq dengan sangat nyenyaknya di atas bahu kami. Huhu. Best kot. Dorang nak pergi naik aeroplane ke negara 'Omputih yang ada Disneyland' Huhu. Balik KLIA tidoq umah depa coz next morning ada pertolongan lagi yang dipinta.

Hari ini, which is 'the next morning' pagi-pagi lagi dah kuar tolong hantar my BIL punya MIL and his bibik ke Seremban coz diorang nak balik kampung kek Bahau. After that singgah di Salak Tinggi umah Hubby punya cousin untuk penuhi hajat mereka menjamu kami laksa. YEAY! Sgt yummy. Depa siap tapaokan untuk kami bawa balik umah. YEAY LAGI! :)

After Salak Tinggi shoot pula ke Jalan Kuching sebab nak attend wedding my junior. Wedding reception yang sangat rileks pada pendapat kami. Agenda seterusnya melepak pula di rumah Nora yang juga di Jalan Kuching. Nora masak bihun sedap and Linda bawak cream puff yang yummy juga (seketui=RM0.50 - kepada sesiapa yang nak order. Serious sedap ok. hehe) Teruskan perjalanan ke Hospital Selayang, ziarah my cousin yang operation appendiks versi complicated. Huk. Kesian beliau. Lepas tu terus ke rumah mak sebab my aunty ada kirim lauk-pauk. Seriously time ni dah sangat tak larat ok. Setel bermesra-mesra dengan Abah semua, kami mintak izin beransur. Part ni semua macam ok ja kan?

tapi...

Sampai umah cari-cari henpon takde!

Try call - ringing tapi tak diangkat. Isk..i thot tinggai kat keta :(
Turun cari before Hubby kuar pergi keje tadi tapi tak jumpa jugak. Cuba ingat.
Maybe tertinggal kat umah mak. Call my sis dia kata takde pun.
Dalam 10min after that, received text kat henpon Hubby (dia tinggal sbb dia risau kan me and dia guna Henpon kompeni la).
Text tu berbunyi begini...Sy tejmpa hp ni. sapa awk ni. Mcm mana nk bg blk.
Teruslah I try call balik tapi yang angkat lelaki, cakap macam Indon2. Isk...cuak gila ok. Dalam hati cakap ni mesti kes tertinggal kat hospital tadi. Haihhh... Mamat tu cakap2 sikit pastu dia letak. Try call lagi...

Orang tu angkat pastu dengar ketawa-ketawa yang kuat. Rupanya BUKAN mamat Indon - itu adalah sebuah 'prank' and the idea came from Mak. My Mak ok! Memang la mak tu seorang yang sangat funny and full with idea lawaks. Thank God. Mak tuuuu...along sayang mak tau! :)

SELAMAT HARI IBU MAK & SELAMAT HARI IBU MAMA!!! Semoga nanti kami dikurniakan rezki yang melimpah ruah lepas tu baru bole bagi present Mother's Day yang FABULOUS!
♥ - along/ zahra



p/s: macam panjang pula berleter kali ni. Esok i cerita kisah Hari Ahad pulak ye...dah tak larat. Nak p tidoq ditemani baby-baby. Nite2 semua!




2 comments:

smms said...

ala shianya tinggai sorang ..
hummmm cmne ritu happy ? ramai x join ?

Zahra Al-Rasyah said...

best ja aritue..zahie & iena pun ada.tengokla gambaq kami kat FB ;)