Friday, April 9, 2010

Daddy-To-Be Syndrome ♥♥♥



For sure, semua bakal ayah mengalami syndrome ini. Syndrome daddy-comel :)


Memang diorang takkan notice tapi kita sebagai insan yang paling rapat dan dekat dengan beliau pasti akan terasa kelainan perubahan ini.


As for my Hubby D, first thing aku tau deep in his heart dia rasa sangat-sangat gembira dan excited tapi dia macam belum lagi nak tunjukkan keterujaan sebab beliau tidak rasa aku berada di stage selamat lagi untuk teruja terlalu sangat. Am good. Itu aku dah ambil maklum and aku pun macam tu juga sebenarnya tapi tula, kadang-kadang memang tak dapat nak sorok lah rasa excited ni. Sorhi shayang.


Anyway, my Hubby D ni sekarang dah macam over-protective sifatnya. Tapi ini bukan cerita-cerita komplen tau tapi luahan rasa hati yang sangat suka dan bersyukur dengan sifat itu. Sebabnya aku ni jenis yang very the clumsy. Like really clumsy! So, bila ada dia yang selalu perhatikan dan ingatkan aku jangan buat itu, jangan buat ini, bebel-bebel lagi macam mak nenet. hehehe...ia buat aku rasa lebih selamat sebenarnya. Because I know there’s someone who’ll remind me of everthing that i should and shouldnt do. Love it to bits!


Lepas tu, kalau boleh dia tamau bagi aku buat kerja rumah satu apa pun, tapi aku tak sampai hati plus badan ni masih berdayatenaga lagi. So, aku tolong-tolong jugak buat kerja yang ringan-ringan macam lipat kain dan simpan kain baju. Basuh kain pun aku buat tapi masukkan kain dalam mesin jela pastu tinggal untuk Hubby sidai esok paginya. Alangkah indah! :) hehehe. Cuma malam tadi aku jalankan misi buang habuk guna roller duster IKEA and perasaan lepas dah setel semua adalah sangat puas hati sebab bilik dah bersih dan boleh tidur dengan rasa yang sangat selesa.


Bila sentuh bab masak-masak pula, Hubby memang jenis tak kisah sangat. Makan kat luar pun takpa. So, semenjak tahu dah pregnant ni aku juz pernah masak sekali ja. Itupun sebab bila bangun pagi last Sunday lapar gila jadi teruslah goreng Bihun dan prepare breakfast for two of us tapi akibatnya after makan banyak gila, aku muntah-muntah. Huk. Kesian bihun tu.


Other than that, yang paling aku suka bila Hubby dah start berjinak-jinak dengan internet untuk buat research bout me and our baby-baby’s weekly changes/ condition. When he told me he did that aku rasa sangat terharu. Wow! Bagusnya Hubby orang ni. Sebab before this dia juz suka berinternet untuk check email hal ehwal kerja sambil tengok YouTUBE, main game and FBing ja.


Paling terbaik adalah sekarang ni, Hubby sehabis boleh takkan ciggie depan aku. Kalau tengah jammy teruk sampai beliau bebai-bebai pun sehabis boleh beliau akan tahan dirinya untuk tak nyalakan cigarnya.Yeay gLee! ;) Yela, kan smoking tu very bad for both Mummy and the baby kan?


Apapun...



Alhamdulillah.. syukur kerana kamu selalu ada disisiku, tahan dengan kerenahku dan sabar banyak atas segalanya dan syukur juga kerana akhirnya doa kita yang tak putus-putus selama setahun setengah ini telah didengariNYA.

- I U SO MUCH SHAYANG!!! :)



No comments: