Friday, October 21, 2011

Cerita Setahun Sebelum - Ep.2

21102010 - The Bedrest Begin




Hari kedua kat Hospital Selayang. Pagi-pagi lagi Husband tersayang dah sampai bawakan breakfast, bukannya hospital tak sediakan breakfast tapi kan ibu mengandung kan? So, mengadalah sikit nak makan lain dari makanan hospital. Huhu. So, husband pun datanglah mengikut pintu rahsia dan membawa nasi lomak. Thanks Husband! I love you sooo much. Tapi orang kat katil depan, kiri dan kanan yang baru lepas bersalin dalam pantang menjeling je tak puas hati. Oh ya, saya duduk di wad kelas 3 yang ada enam orang dalam satu bahagian. Kelayakan memang dapat First Class dengan dua Bed tapi saya yang tak mahu, dasar penakut! Hoho.

Lepas makan nasi lemak yang sedap tu, husband pun pergi kerja macam biasa. Tiba waktu lawatan doktor saya senyum-senyum je cakap dah ok, dah sihat. Boleh balik rumah tak? Tak sabar nak balik rest kat rumah je. Then sebab diorang tengok saya dah macam sihat, saya dijadikan bahan eksperimen pulak untuk budak-budak Medic yang praktikal cek perut saya. Hampeh. Tiba-tiba je datang pulak tu, dahlah time tu ahkak tak pakai Bra. Demmit. Malu kot! Sib baik selak perut separuh je. Dah lepas tu, saya abiskan masa baca buku dan doa-doa apa yang patut.

Time tengah hari mak datang melawat dan lepas tu petang hubby datang lagi sekali tapi tak ingatlah dia ada bawak makanan ke dak. Huhu. Sorry shayang!

Malam tu saya tido macam biasa dan tiba-tiba rasa sakit kat bahagian bawah ari-ari macam ada benda tekan time berjalan nak pergi toilet. Haih. Dalam jam 11 malam macamtu dan kebetulan pulak lepas tu doktor datang buat round, saya cepat-cepatlah mengadu kat doktor. Bila check, kepala baby dah engaged rupanya. Tapi doktor suruh saya rilek je dulu kalau ada contraction baru cakap kat nurse.






Dah lepas tu saya tak boleh tido, rasa risau pastu sms kacau husband. Bitau dia yang doktor cakap kepala baby dah engaged sebab rasa sakit kat bahagian ari-ari. Pastu suruh hubby bersedia apa yang patut. But dalam risau-risau tu, saya tertidur jugaklah sampailah keesokkan paginya siap nurse tarik tirai lagi ucap "Good Morning!" dan suruh pergi mandi. Hahaha. Malunya! ;p

Bersambung ke episod seterusnya dan terakhir. InsyAllah :)








No comments: