Saturday, March 26, 2011

My Sis EEE Day

my lovely Jossie aka Asiah on her EEE day :)

Saya pun tak pasti kenapa my sis guna 'EEE day' as tajuk kat album FB dia. Maybe tis is singkatan bahasa budak-budak zaman sekarang kot for engagement. Huhuhu. Takpa-takpa. Nak belasah guna juga. Hihihi ;p My sis ni yang num.4 dalam family which is the 2nd last. Dia saya anggap masih my lil' sister first sebab dia memang kecil orangnya dan still takleh terima hakikat yang budak kecik tu dan nak kahwin. Haih. Adik kecilku ini dah nak kahwin rupanya. Rasa macam tak percaya saya ni dah tua sebenarnya. Huhuhu. Pagi dalam pukul 10.30 kami sampai tapi kami kira lambat sampai tu untuk tolong-tolong kemas rumah. Sampai-sampai je terus mak mintak tolong hubby untuk keluar pergi cari mineral water then saya mak suruh cucuk bunga kat pelamin. Main hentam je tau tapi last-last mak jugaklah yang buat final touch-up. Lepas siap saya tolong menjala roti pula. Apakah? Means buat roti jalalah. LOL. Pastu nak cerita sikit menu selain roti jala dan kari ayam yang sungguh sedap, ada jugak Speghetti with Demi Glaze Sauce yang yummy gila - my brother Edo yang masak, Serius yummy! bihun goreng, karipap, kuih apam, pulut dan sedikit buah as dessert. Dah setel menjala roti separuh jalan dah pukul 1pm, saya terus soh adik saya pergi siap-siap untuk mekap and the make-up artist is? ME. Yeay! Bolehlah make-up sikit-sikit but semua cakap muka my sis dah macam muka i dah bila siap di make-up. Huhuhu. Pastu saya rasa overall memang ok juz kelewatan jurucakap perantara ja yang buat majlis macam spoil sket. Ok, sekarang saya nak tepekkan gambar sekitar majlis tempohari. Dah berapa lama tangguh ja nak buat.


Budak Harits ni awal-awal lagi saya tidokan sebab kalau tak tido camne ibu dia nak wat keja. Lepas je nenen, tidokan kat depan pelamin ni. Sedap je tido, orang lalu lalang pun dia tak kisah dah. Sangat menantuk la tu.


Ini time nak pakai tudung selepas make-up semua. Kawan my sis yang tolong betul-betulkan. Haruslah gambar make-up artist tak diexpose. Orang duk belakang tabir je yong!



Saya paksa jugak adik saya untuk turun bergambar dulu kat pelamin DIY ni sebelum rombongan lelaki sampai. Masa awal-awal tengah cantik ni la, elok bergambar. Kan? Kan?



Saat si kecik ni rasa berdebor-debor


The Sisterhood! Masa ni baby Harits kat luar ngn Daddy dia


The family ties



My brother- Perantara bidan terjun ;p salute la dia sebab tolong selamatkan keadaan n berani bersembang ngan orang-orang tua



Selesai. Makan time


Baby Harits with aunties from Ganu kite!


Ibu nak jugak ;p






Last tetamu yang datang adalah agak nice suprise juga. Thot kawan Asiah je yang datang tapi dia bawak sekali semua family members dia. Hihihih.








ni saya amik dari blog auntie nani. oh ya, hanis zalikha kata baby harits sangat comel dan dia mahu tolong baby-sit. Hihihi.



No comments: