Saturday, January 22, 2011

Breastfeeding Issue


Semenjak menanam azam to exclusively breastfeed my baby ni saya dah mula buat stock and pumping secara gigih. Alhamdulillah supply susu masih banyak dan tak putus. Macam semalam la untuk dua kali pumping session kat ofis saya telah berjaya mendapat 9.oz. Weeehooo!!!

Saya tunggu nak pump selang empat jam sampai bengkak-bengkak la nenen ni. Huhuhu. Pastu kan, ingat tak semalam saya ada komplen-komplen sikit tempat baru ni bersepah, kemas tak habis semua kan? But actually there's a good side of it. Hikmahnya iaitu cubicle baru saya ni lebih tersorok dan aman damai daripada tinjauan mata-mata jahat yang memerhati saya buat apa setiap kali. Hehehe. Jadinya saya teruslah menjadikan bawah meja kat workstation tu tempat pumping station. Sangat senang, lengkap dengan power supply semua. Syukurlah coz tak payah setiap kali nak pumping heret Spectra3 tu kehulu-kehilir. Masa untuk pumping pun cuma 15minit je. So, setakat semalam takda siapa-siapa perasan la tiba-tiba ja saya terhilang kejap sebab masuk bawah meja tu. Comel tak saya pumping bawah meja? Hehehe.

Tapi tula, sebenarnya saya suka juga nak suggest supaya setiap company di Malaysia ni WAJIB breastfeeding friendly - by friendly i mean, sediakan bilik khas untuk pumping dan menyusu (if kita bawak baby datang ofis). So, ibu-ibu di Malaysia semuanya boleh mengusahakan agar anak-anak bakal pemimpin negara ni menjadi orang yang bijaksana belaka. Oh, Tok Jatku Sayang..Harap nya dengarlah rintihan rakyatmu ini ;)

Oh ya, lupa pula nak bagitau. Semalam juga saya dah beli botol susu breastflow ni by hoping that when mom's away, baby okay. Hehehe. Saya dah rasa bahagian areola puting tu macam sangat lembut compared to Tommee Tippee plus not so expensive. Harap-harapnya anak saya tak tolaklah minum EBM saya dalam bottle ni and kalau dia ok saya nak beli lagi 2-3 botollah.

Ok, saya nak pegi as-solah jap then sambung buat kerja rumah then tido jap. Tulis2 ni pun nak bagi hilang nantuk jer sebenarnya coz dah terbangun pukul 4.30 tadi, nak tido balik sayang pulak takut terlepas Subuh. Jadi saya pun penuhi masa tu dengan pump susu, tukar pampers anak dan belogging. Huhuhu. Byeee sayang semua! Enjoy your weekend :)







2 comments:

smms said...

wah kagum dgn kamu dear ..

Zahra Al-Rasyah said...

Alhamdulillah...rezki harits murah :)
babe...bila balik cnie?nak jumpa hari apa?aku balik aostaq 1feb ni sampai sabtu kot.huhu.