Saturday, September 25, 2010

Percubaan untuk menyiapkan diri dengan ilmu penyusuan



Salam...selamat pagi sayangs semua! :)

Saya dah berjaya membeli kelengkapan untuk hospital beg yang saya cakap semalam tu, kecuali yang nombot lapan punya item iaitu Baby oil, minyak yu yee, minyak telon & nappy rash cream. Minyak-minyak berubat tu saya nak pegi cari di chowkit and untuk nappy rash cream plus baby oil tu saya nak beli yang johnson&johnson punya termasuklah barang mandian baby yang lain pun nak bagi baby-baby pakai johnson&johnson punya brand coz saya tengok my sis pakai macam best je. (so, sape2 yang rasa nak bagi hadiah nanti dah tau la nak cari brand apa untuk kami kan?huhuhu.)

Anyway, lepas Subuh tadi takleh tido balik jadi saya teruslah membuat laundry and sambil tunggu kain siap di basuh saya online jap mencari info-info pasal breastfeeding. Setakat ni saya suka baca susuibu.com dan ratuhati, banyak info kat situ yang membantu sebab saya dah nekad dalam hati sejak dari awal lagi untuk cuba yang terbaik menyusukan baby saya secara eksklusif. Mudah-mudahan dipermudahkan. Ini adalah salah satu artikel yang saya dapat daripada Ratuhati yang saya rasa sangat-sangat membantu mommy-to-be macam saya ni untuk teruskan niat breastfeed the baby sejurus selepas kelahiran. Jemput baca ya puan-puan! :)



1 comment:

smms said...

sgt bagus .. smuga di permudahkan ..kdg2 dah leh try picit nipple tu da kuar susu x .