Tuesday, August 10, 2010

Majlis Aqiqah dan Kisah Lain Sesudah Majlis...


Sabtu lepas sangat sibuk dengan hal ehwal kerja sampai ke petang dan malam pulak saya and hubby ke rumah mak, tolong adik prepare untuk majlis Aqiqah anak buah kami si Sakinah comel tu. Sampai dekat pukul 2pagi jugaklah kami stayback beria-ia menyiapkan endoi beliau. Dan hasilnya adalah not bod untuk team amatur macam kami (kami = me, my uncle, aunty n sisters plus lain-lain yang tolong komen) nih. Haha. Nanti dah dapat gambar saya upload ye endoi cap ayam kami tu.

Besoknya, on Sunday lepas subuh dah bersiap-siap pergi sana dan sampai ja Hubby terus selinsing seluar untuk tolong my brother & cousin susun meja. Hampeh betul orang yang meniaga sewaan khemah tu, adakah patut letak ja kerusi meja tak pasang pun. Huh. Not gud. Me plak tolong-tolong kemas rumah lagi sket sambil deco-deco kawasan depan. Marhaban sampai jam 10 dan majlis berlangsung sampai jam 12. Syukurlah, baby Sakinah elok ja dok dalam endoi tak nangis pun plus bila bawak dia pusing-pusing untuk tepung tawar pun dia still tidoq lagi. So cute. Hehe. Lepas setel semua-semua makan time sampailah ke petang. Dan saya masih sibuk ke hulu-hilir tolong kemas-kemas and topup apa yang kurang dan tolong makan jugaklah.

Tiba-tiba ja dah pukul 4 petang, hati dah resah gelisah. Kepala otak asyik teringat "Pureen Warehouse Sale" ja. Haih. sempatkan kami pergi membeli belah untuk si kecik ini? Masa semakin suntuk. Phewww!








*bersambung di post yang lain*



No comments: