Friday, December 20, 2013

Education Apps Yang Membantu Anak Saya

Nak share dengan mommies semua pasal apps yang diInstall dalam Iphone kami laki-bini yang membantu educate Harits & Ara. Especially Harits la coz dia macam sangat ketagih dengan phone ibu dia ni sekarang.



Masa dia dalam setahun macam tu. Daddy dia install apps ABC & Animals. Lepas dia dah terer sikit main install lagi banyak Education apps ni. Masukkan yang number pulak.

Dalam umur dia 1tahun 8bulan dia dah berjaya kenal ABC by pointing out the alphabets randomly. Then colors, yang best is colors yang ada pic pororo tu. ABC Song tu pun not bad provided that kita beli yang premium la, baru dalam $0.99 je. Yang Hijaiya tu pun ok untuk mengenali Alif, Ba, Ta.




Kita kat rumah, beberapa jam je dapat jumpa anak, takkan masa jumpa tu nak mengajar anak lagi kan? Lagi best if dapat main dengan depat. So, sebenarnya yang banyak membantu Harits jadi bijak pandai ni taklain tak bukan adalah auntie-auntie dia kat Taska NUR tu. Memang dorang sangat dedicated and bersabar ajar budak-budak kecik ni. Hihi. Yang jaga Harits masa baru masuk Taska Nur, masa tu Harits umur 1tahun5bulan kot is Auntie Putri and now Auntie Ana macam pic kat bawah ni. Thanks korang! :) 






No comments: