Friday, July 22, 2011

Harits Haidar - Nine Months of Life





Seperti apa aja kebusyan saya minggu ini, setiap hari balik kerja bila langit dah gelap...kerja macam orang gils!!! Ini pun dah jam 8malam masih kat opis lagi. Haih. Dahlah esok cecah ulang-bulan yang ke-sembilan bagi lil' Messi tu pastu ibu dia semedang ja busy bee. *Ibu stresss betol - tarik2 rambut*




Jadi. Nak ilangkan stress masa buat kerja nih, saya nak update development lil' Messi saya tu sempena nak cecah usia 9 bulan nih.




Firstly, Harits dah laju mengesot ke depan, mara macam ashkar tengah nak berperang. Saya pernah letak dia kat bawah depan pintu bilik mandi & saja jela panggil nama dia, so that dia tau yang ibu dia ada sama dalam bilik sekali laju je dia ngesot datang kat ibu dia yang tengah showering & of coz lah n***d. So, malu tau ibu but Harits senyum-senyum comel je. Bila dah nak sampai kat doormat bilik air tu cepat-cepat saya pakai towel & pick-him up. Kalau tak...maunya dia menjilat bathroom doormat tu sambil tengok saya mandi. Huhuhu.




Dari kedudukan duduk dia dah boleh bangun dan berdiri dengan berpaut pada something. Good job baby!

Suka sangat banging object yang ada dalam tangan dia. Tengah nak explore bunyi-bunyi benda tu kot. Pastu dah boring banging-banging object dia jatuhkan pulak, kita kutip, dia jatuhkan lagi and again...and again. Kalau dia buat perangai tu kat umah oklah lagi, tapi kalau kat luar musti daddy dia akan "Haritsssss!!!". Yela tak hygine kot lantai-lantai kat luar tu. Penuh bakteria dan kuman-kuman. Ok baby?




Dah pandai main cak cekur genggam gamit tangan dia. Yeay! Comel sangat.




And yang paling saya ingat, dia dah pandai meniarap dalam car seat and nak mula cuba berdiri dalam tu. Haih. No good like dat sayang... So, ibu terpaksa buckle everytime kamu dalam car seat tu instead just buckle up seat belt saja kat car seat tu. Sorry hunny. It's for your own good ok. Biar, ibu rela dengar kamu menangis nak kuar dari car sear daripada tengok kamu nangis kesakitan sebab jatuh je apa.

Anyhow, Selamat Sembilan Bulan Sayang Ibu-Daddy. We luv cha. Emmmwahsss!




p/s: entree ini ditulis pada jam 8 malam, dan akan di publish tepat jam 12.01, 22 July malam ini. Peace!







No comments: