Wednesday, June 30, 2010

BabyMoon + Kerja = Kuantan :D


Salam..apa khabar semua?
Ok, saya sedar yang saya dah menanam tebu di pinggir bibir only, kerana janji nak post cerita dan gambar pasal kerja+babymoon. Sepatutnya hari semalam, tapi terlupa nak bawak softcopynya. Maafin ya! :)

Actually, ke Kuantan atas urusan kerja saja pada mulanya. Tapi bila bos dah approved untuk drive sendiri pergi sana bersama suami and with penginapan, saya pun terus booking hotel dan plan untuk masukkan sekali aktiviti babyMoon bersama mr. Hubby. Beliau pun suka jugak dengan plan saya tu. Yeay!

So, Sabtu lepas bertolaklah kami ke sana, around 8.30am macam tu. Respek tabik hormat sama mr.Hubby dan tenaga yang ada pada beliau. Meskipun malam sebelum tu juz sempat tidur 3jam saja akibat World Cup, beliau sangat gigih memandu hingga selamat kami sampai di ibu negeri Darul Makmur itu. Saya terus ke program, pastu Hubby dibawa pergi minum oleh driver Pahang, sambil tunggu saya habis kerja. Alhamdulillah, everything went well. Setel ja kerja terus shoot untuk check-in. Bilik hotel pun juz nice. Yela, for one night stay jer, rasanya tak perlulah nak bermewah-mewah sangat kan?

Sudah check-in n refresh ourself terus call kawan kami yang kebetulan ada di Kuantan. She so the very sweet friend of ours ni telah bawak kami pergi jalan-jalan dan makan yang best-best. Firstly, is lunch di tempat yang sangat sedap masakan authentic Pahang - Ikan Patin Masak Tempoyak, Sambal Bilis Terung Pipit dan Labu Air Masak Singgang. Yummy gila! licin pinggan tapi lupa plak nama kedai tu apa. Sebabkan cuaca agak panas kami terus ke East Cost Mall - Ada air-cond dalam mall kan? Hehe. Petang-petang sikit baru kami bertandang di Teluk Cempedak a.k.a TC. Cantik tempat tu kalau buat outdoor untuk wedding photo ;p Dulu masa tahun 2003 kot pergi macam tak lawa sangat, sekarang macam dah bersih dan upgrade la sikit nampaknya. Hubby yang dah 20tahun tak jejak kaki ke Kuantan ni terus jakun dengan McD yang dorang bina kat tepi pantai tu. So, telah petik gambar kenangan dengan McD tu, sangat rare katanya. Hik.

Malamnya kami pekena seafood pula di Ana Ikan Bakar Petai. WOOHOO! macam nak terpecah perut sebab makanan banyak tetapi yang tukang habiskan kami berdua ja. Cik tourist guide ada sekali tapi beliau buzy melayan anak buahnya. So, dia macam tak makan sangat la malam tu. Huhuhu. Selesai makan kami singgah TC jap sebab nak belikan Adam Happy Meal tapi drive thru ja pun sebab semua dah malas dan kekenyangan nak turun.

Kami balik dan tidur sampai pukul 10 besok pagi. Puas hati perut. Lepas tu kelam kabut bangun nak breakfast buffet kat hotel tu. Nasib baik still got makanan. After breakfast terus packing nak balik coz dah rasa malas nak round-round Kuantan lagi. Next time kalau ada rezeki kami akan datang lagi tapi dengan baby-baby. InsyAllah.

Gambarnya mana?

Alaaa...di entree lagi satulah ya? Panjang pulak karangan percutian saya ni. Hehehe.

2 comments:

smms said...

en3 ko membuatkan aku rindu pada kuantan..tmpt memori suka duka ku di sana ..

ptg nape xpekena satar n kopok lekor cicah sambal dia sg nyummy okeh ..

aku windu........kuantan !!

Zahra Al-Rasyah said...

entah,tatau la..tak sempat kot.masa ptg tu pun perut penuh lagi nk mkn.huhu.so, juz mkn cucuk2 ja masa kat TC tu.
rindu ke?cepat la ajak Yop pegi bejalan ke sana sambil mengimbau memori korang sama2.hehe :)